برطرف کردن کیسی فرش در خانه

برطرف کردن کیسی فرش در خانه

یکی از مهم‌ترین وسایلی که در دکوراسیون منازل بسیار کاربردی و مهم می‌باشد، فرش است که جلوه خاصی به محیط منزل شما می‌دهد. ممکن است پس از شستشوی فرش توسط شرکت‌های شستشوی موکت در منزل اصفهان قسمتی از فرش حالت چین خوردگی یا به اصطلاح کیسی به خود بگیرد. در این حالت شکل ظاهری نامطلوبی را به فرش می‌دهد. البته علاوه بر ظاهری ناپسند، طول عمر آن هم به شدت کمتر می‌گردد. در این محتوا تلاش کردیم تا در مورد این مشکل فرش صحبت کرده و راه برطرف کردن آن را عنوان نماییم.

منظور از کیسی فرش چیست

قبل از اینکه بخواهیم علل به وجود آمدن و راه‌های برطرف کردن کیسی را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بدانیم کیسی چیست؟ به چین خوردگی و جمع شدگی‌های ایجاد شده در کنار یا حاشیه فرش‌ها، کیسی می‌گویند. البته به جز حاشیه، سطح فرش هم ممکن است دچار جمع شدگی شود. این اتفاق زمانی روی می‌دهد که در خانه فرش خود را شسته یا اینکه مبل‌ها و فرش‌هایتان را به مبل شویی اصفهان سپرده باشید. در هر صورت اگر پس از شسته شدن به درستی خشک نشوند، این حالت با آنها دست داده می‌شود.

برطرف کردن کیسی فرش در خانه

برطرف کردن کیسی فرش در خانه

علل متفاوت ایجاد کیسی در فرش‌های خانگی

اصولاً کیسی فرش به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد. برخی از این دلایل در مرحله بافت ایجاد می‌شوند، برخی بعد از شستشو و برخی دیگر هم به دلیل قرار گرفتن در فضا یا مکانی نامناسب شکل می‌گیرند. در ادامه قصد داریم هر کدام از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

ایجاد کیسی هنگام بافت فرش

هنگام بافت فرش‌ها بخصوص فرش‌های دستباف، باید حتماً پرزهای اضافه مابین چله‌ها و دار گرفته شود. همچنین با قرار گرفتن وسایل اضافی هنگام چله کشی یا پایین کشی فرش‌ها، کیسی ایجاد می‌گردد. از دیگر عوامل ایجاد کیسی هنگام بافت، استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی است که موجب گردیده تا فرش حالت جمع شدگی به خود بگیرد. بسیاری از نیروهای شرکت شستشوی موکت در منزل اصفهان به این امر مهم توجه خاصی دارند. یعنی قبل از شستشوی فرش اول دقت می‌کنند، که کیسی فرش چه عللی داشته و بعد به شستن آن می‌پردازند که مشکلی از این بابت برای مشتری پیش نیاید.

ایجاد کیسی هنگام بافت فرش

ایجاد کیسی فرش بعد از شستشو

حتماً شما هم این تجربه را داشته‌اید که بعد از شستن فرش یکسری چین و چروک‌هایی روی آن ایجاد می‌شود. اصولا بعد از شستن فرش و لول کردن آن فشار بسیار زیادی به فرش وارد می‌آید. این فشار موجب سنگین شدن آن می‌گردد. در فرش‌های ماشینی، برطرف کردن کیسی‌ها کار سختی نیست. پس باید به این امر دقت داشت که بعد از شستشوی فرش، مرحله خشک کردن آنها حائز اهمیت است. بعد از شستن بهتر است مدت زمان رول فرش کمتر بوده و سریعتر در محلی صاف پهن شود. بسیاری از نیروهای مبل شویی در اصفهان برای شستن مبل‌ها هم قوانین خاص خشک کردن را رعایت کرده تا مبل‌ها هم دچار چروک نشوند.

قرار گرفتن فرش در مکان نامناسب

اولین نکته‌ای که باید در خرید فرش مد نظر قرار داد، اندازه و سایز فرش متناسب با متراژ منزلتان است. زیرا اگر ابعاد فرش با فضای محیط منزل هماهنگی نداشته باشد، موجب تاخوردگی آن می‌شود. در قسمت‌هایی از منزل که دارای ستون می‌باشد باعث جمع شدن فرش شده و به مرور این جمع شدن باعث پارگی و فرسودگی فرش می‌گردد.

       قرار گرفتن فرش در مکان نامناسب

راه حل و ترفندهای رفع کیسی فرش در خانه

برای برطرف کردن کیسی فرش و برآمدگی‌های ایجاد شده بر روی آن، راه‌های متفاوتی وجود دارد. اما در صورتی که قادر به رفع آن نباشید، بهتر است حتماً از بهترین شرکت‌های شستشوی فرش و موکت‌ها در منزل اصفهان کمک بخواهید. زیرا آنها با داشتن تجربه چندین ساله در این امر، می‌توانند به راحتی به رفع کیسی‌ها بپردازند. حال اگر قصد دارید خودتان در منزل کیسی‌ها را برطرف کنید، ما به شما چند راه حل آسان ارائه می‌دهیم.

لول کردن فرش در جهت مخالف لول قبلی

اگر فرش بر اثر لول شدن دچار کیسی شده باشد، می‌توانید با لول کردن معکوس، یعنی برخلاف جهت لول قبلی کیسی را برطرف نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید، که هنگام لول بر خلاف جهت ممکن است که شکستگی در فرش ایجاد گردد. به همین دلیل اگر هنگام لول، صدای شکسته شدن فرش به گوشتان خطور کرد، بهتر است از ادامه لول صرف نظر کنید.

لول کردن فرش در جهت مخالف لول قبلی

گذاشتن اشیای سنگین بر روی قسمت‌های چروک

اصولاً چروک‌ها بر اثر فشار زیاد از بین می‌روند، پس بهتر است حتماً یکسری اشیا و اجسام سنگین بر روی آن قرار داده تا به آن فشار آورده و موجب صاف شدن  فرش گردند. برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است از مقداری آب استفاده کنید. یعنی کمی آب را بر روی فرش اسپری کرده سپس فرش را به خوبی پهن کنید و اشیاء سنگین را بر روی آن قرار دهید و بگذارید برای مدت روی آن باقی بماند.

به کارگیری بخارشو

یکی از مناسب‌ترین و البته اصولی‌ترین روش‌ها در برطرف کردن کیسی فرش در خانه ، استفاده از بخارشو می‌باشد. برای فرش‌هایی که کیسی‌های شدید و به اصطلاح ناجوری دارند و با راه‌های خانگی برطرف نمی‌شوند، بهتر است حتماً از بخارشو‌ها استفاده شود. برای انجام این کار بهتر است از بخارشو‌های قدرتمند موجود در مبل شویی‌های اصفهان به کار برده شود.‌ مخزن بخار شور را پر کرده و قسمت مواد شوینده آن را خالی بگذارید. حتما از سری حوله دار  استفاده کرده و به قسمت‌های چروک شده گرفته و چند مرتبه این کار را تکرار کنید.

استفاده از اتو به وسیله پارچه مرطوب

این روش اصولاً برای کناره‌های فرش که لول شده انجام می‌گیرد. به این شکل که یکپارچه را روی قسمت چروک شده قرار دهید سپس اتو را روی آن بگذارید. البته اگر دمای اتو بالا باشد، ممکن است به فرش آسیب برساند. در بسیاری از مراکز شستشوی موکت و فرش در منزل اصفهان این خدمات با استفاده از اتو پرس انجام می‌شود. در صورت تمایل می توانید از خدمات آنها بهره ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *