5 راه برای تمیز و منظم نگه داشتن اتاق خواب کودک

تمیز نگه داشتن اتاق کودک مشکل است.اگر دوست دارید خانه تمیزی داشته باشید، رفتن به اتاق خواب فرزندتان و فهمیدن اینکه او اسباب‌بازی‌ها و لباس‌ها را همه جا پرت کرده‌ ، می‌تواند خسته‌کننده باشد.

بچه‌ها به کثیف بودن شهرت دارند  – بسیاری از آنها هنوز مهارت‌های لازم برای تمیز کردن و سازمان‌دهی را به دست نیاورده‌اند، بنابراین اتاق خواب‌شان به سرعت از کنترل خارج می‌شود.قبل از اینکه تهدید کنید یک کیسه زباله سیاه را بیرون می آورید و همه اسباب بازی های آنها را دور می اندازید، چند نفس عمیق بکشید.چند راه مختلف برای تمیز نگه داشتن اتاق کودک وجود دارد و با حمایت و راهنمایی مناسب، فرزند شما در نهایت می تواند شروع به تمیز نگه داشتن اتاق خود کند.

  • از آنها کمک بخواهید

زمانی که فرزندتان در مدرسه است یا بعد از اینکه به خواب رفته است، عادت به تمیز کردن اتاق خواب کودکتان آسان است.به هر حال، وقتی دست‌های کوچکی ندارید که بلافاصله جعبه اسباب‌بازی دیگری را بیرون بکشد، تمیز کردن سریع‌تر انجام می‌شود!

با این حال، وقتی بدون حضور فرزندتان تمیز می‌کنید، آنها فرصتی برای یادگیری نحوه تمیز کردن و سازماندهی ندارند.عادت کنید که فرزندتان در روند تمیز کردن اتاق خود به شما کمک کند.به آنها یک کار خاص بدهید، مانند کنار گذاشتن یک اسباب بازی یا جاروبرقی.

تمیز نگه داشتن اتاق کودک

  • یک برنامه زمانبندی ارائه دهید

اگر کار دیگری ندارید، تمیز کردن اتاق خواب فرزندتان می تواند بسیار آسان باشد.اگر متوجه می‌شوید که اغلب وظایف را به «روز بعد» موکول می‌کنید، داشتن یک برنامه زمانی می‌تواند به جلوگیری از طاقت‌فرسا شدن کارها کمک کند.

به این فکر کنید که می خواهید اتاق چگونه به نظر برسد.شاید بخواهید تخت را مرتب کنید، لباس ها را آویزان کنید و اسباب بازی هایشان را کنار بگذارید و سپس، زمان یا روز خاصی را برنامه ریزی کنید که هر کار را در آن زمان انجام دهید.شاید تخت بلافاصله پس از بیدار شدن فرزندتان مرتب شود، چهارشنبه ها لباس ها آویزان شوند و اسباب بازی ها هر شب قبل از خواب کنار گذاشته شوند.برنامه ای را پیدا کنید که برای شما و خانواده شما مناسب باشد.

  • روی ذخیره سازی خوب سرمایه گذاری کنید

بچه‌ها اغلب نمی‌دانند چگونه بهترین مکان را برای قرار دادن وسایل خود بیابند.اگر در اتاق خود فضای ذخیره سازی کافی نداشته باشند، ممکن است اسباب‌بازی‌های خود را روی زمین پرتاب کنند، زیرا نمی‌دانند چه کار دیگری انجام دهند.

بودن فضای کافی برای ذخیره سازی یک گزینه محبوب برای اتاق خواب کودکان است ، زیرا می توانید هر اسباب بازی را در جای مخصوص خود قرار دهید.اگر فضای محدودی در اتاق خواب فرزندتان وجود دارد، باید گزینه‌های ذخیره‌سازی مانند خرید قفسه‌های دیواری یا تخت دارای فضای ذخیره‌سازی ایجاد کنید.

  • به طور مرتب اسباب بازی ها را اهدا کنید

دور انداختن اسباب‌بازی‌های کودک ممکن است به گریه و عصبانیت ختم شود، اما عادت دادن او به اهدای اسباب‌بازی‌های غیرقابل استفاده به بچه‌های دیگر ، راه خوبی برای خلاص شدن از شر برخی از درهم‌کاری‌ها است.

اتاق‌ کودکان زمانی که وسایل زیادی داشته باشند و فضای کافی نداشته باشند، ممکن است نامرتب و به هم ریخته شود.اغلب، وقتی بچه ها اسباب بازی های زیادی دارند، در تشخیص اینکه با کدام وسایل بازی کنند، مشکل دارند و داشتن اسباب‌بازی‌های کمتر برای دور ریختن، باعث ایجاد اتاق تمیزتر می‌شود.وقتی صحبت از اهدا به میان می‌آید، از آنها بخواهید در مرتب کردن اسباب‌بازی‌ها کمک کنند و در مورد اینکه بچه‌های دیگر چگونه از این اسباب‌بازی‌ها قدردانی می‌کنند با آنها صحبت کنید.

ایده هایی برای مرتبا سازی اتاق کودک

  • آن را سرگرم کننده کنید

به جای اینکه فرزندتان را مجبور کنید اتاقش را تمیز کند، با سرگرم کردن ، او را وادار کنید اتاقش را تمیز کند.آنها را به چالش بکشید تا ببینند با چه سرعتی می توانند تمام لباس های خود را بردارند یا همه اسباب بازی های خود را کنار بگذارند.

یک تایمر تنظیم کنید و آنها را تشویق کنید تا تمیز کردن را سریعا تمام کنند.رقابت را تشویق کنید – آیا آنها می توانند اتاق خود را سریعتر از شما تمیز کنند؟موسیقی را روشن کنید و بگذارید در حالی که تمیز می کنند برقصند.

سخن نهایی

ممکن است مدتی طول بکشد تا فرزندتان وارد یک روال عادی شود و به طور فعال به تمیز و منظم نگه داشتن اتاق به شما کمک کند، اما با صبر و حمایت مناسب به آنجا خواهد رسید.اگر در جوانی به آنها آموزش دهید که چگونه نظافت کنند، مهارت های زندگی را ایجاد خواهید کرد که آنها در طول زندگی خود به آنها ادامه می دهند.اما برای تمیز کردن عمیق اتاق کودک که معمولا سالی یک یا دوبار انجام می شود ، از شرکت های خدماتی نظافتی و برای شستن فرش های اتاق کودک خود از قالیشویی اصفهان کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *