زمان تمیز کردن فرش ها

زمان تمیز کردن فرش ها

همه می دانند که رعایت بهداشت خانه برای سلامتی خانه شما حیاتی است. با این اوصاف ، موردی در ملک شما وجود دارد که بسیاری از شگفتی های ناخواسته مانند آلاینده ها ، آلودگی ها و میکروب ها را پنهان می کند. مانند فرش اتاق نشیمن مورد علاقه شما.

اما شما قبل از شستشوی فرش خود باید در نظر بگیرید:

  • برای انتخاب روش صحیح نظافت فرش ، ابتدا باید بدانید که فرش از چه موادی ساخته شده است.
  • اگر از نوع فرش خود مطمئن نیستید ، متخصصین شستشوی فرش می توانند در محل با شما مشورت کنند و در مورد نوع درمان و همچنین دفعات شستشوی کفپوش های پارچه ای به شما مشاوره دهند.

پس اگر شما:

  • یک فرش جدید زیبا خریده اید و از خود می پرسید که آیا زمان شستن آن فرا رسیده است؟
  • یا اینکه فقط کنجکاو هستید که آیا باید به اندازه دفعات لازم از موکت در خانه خود مراقبت کنید؟

شما در جای درست قرار دارید.

در این مقاله ، ما در مورد فرکانس تمیز کردن فرش ها بسته به سبک زندگی و مزایای انجام آن بحث خواهیم کرد.

 

زمان تمیز کردن فرش ها

زمان تمیز کردن فرش ها

 

چند بار باید فرش های خود را تمیز کنم؟

قانون طلایی نگهداری مناسب فرش این است که هفته ای دو بار جارو برقی بکشید و فرش های خود را حداقل سالی یک بار به صورت حرفه ای و با آب و مایع فرش تمیز کنید. برای مناطق پرتردد و یا برای خانه های دارای فرزند ، حیوانات خانگی یا افراد سیگاری ، توصیه می کنیم فرش خود را هر هفته بین سه تا هفت بار در جاروبرقی پاک کنید و هر سه تا شش ماه یکبار آن را تمیز و تمیز کنید. و مطمئناً ، اگر چیزی را ریخته اید که می تواند فرش شما را لکه دار کند ، مانند نوشیدنی های رنگی، باید فوراً آن را تمیز کنید.

با این وجود ، این برای همه خانواده های روی کره زمین صدق نمی کند. برای دریافت سرنخ بهتر از فرکانس تمیز کردن ، بیایید عواملی را که در بالا ذکر کردیم ، بعلاوه برخی موارد دیگر ، با جزئیات بیشتری بررسی کنیم:

  • آیا در خانه کودکانی وجود دارند؟
  • آیا شما نوعی حیوان خانگی دارید؟
  • آیا یکی از اعضای خانواده با آلرژی یا مشکلات تنفسی در خانه وجود دارد؟
  • آیا در خانه فرد سیگاری دارید؟
  • فرش چقدر ترافیک پا دریافت می کند؟
  • آیا داخل خانه کفش می پوشید؟

برای سهولت کارها ، این نمودار را که نشان می دهد بسته به چند فاکتور ، چه فواصل تمیز کردن را دنبال کنید ، بررسی کنید:

رتبه بندی غبار ترافیک

جاروبرقی کردن

تمیز کردن لکه ها

تمیزکاری کامل

غبار سبک 1 بار در هفته روزانه یا به محض مشاهده لکه ها مناطق ترافیکی هر 12 – 18 ماه
غبار متوسط

(خانواده های دارای فرزند ، سالخوردگان)

1 تا 2 برابر در هفته روزانه یا به محض مشاهده لکه ها مناطق ترافیکی هر 6 تا 12 ماه
غبار سنگین

(خانواده هایی با حیوانات خانگی ، سیگار کشیدن)

2 تا 4 برابر در هفته روزانه یا به محض مشاهده لکه ها مناطق ترافیکی هر 3 تا 6 ماه
شرایط شدید

(خانواده های بزرگ ، چند حیوان خانگی)

روزانه روزانه یا به محض مشاهده لکه ها مناطق ترافیکی هر 2 تا 3 ماه

استاندارد و مرجع استاندارد IICRC برای تمیز کردن فرش حرفه ای (IICRC S100)

 

عوامل موثر بر فرکانس تمیز کردن فرش

برای تعیین منظم بودن شستشوی فرش ، جنبه های زیر را در سبک زندگی خود در نظر بگیرید:

فرزندان

کودکان و فرش ها رابطه بسیار ویژه ای دارند. اگر از آن دسته از والدین هستید که فرزندان کوچک و فعال دارند، اطمینان حاصل کنید که از قسمت های پرتردد فرش خود هر شش تا دوازده ماه مراقبت کنید. همچنین ، ما به شما توصیه می کنیم که کل فرش خود را سالی یکبار به طور حرفه ای تمیز کنید.

توجه کنید که لک ها اگر به درستی و به موقع تمیز نشود ممکن است جای لکه روی فرش تا همیشه باقی بماند و ظاهر فرش را تخریب کند.

حیوانات خانگی

حیوانات خانگی بسیار جذاب هستند اما یکی از عوامل کثیف شدن و آسیب رساندن به وسایل خانه از جمله فرش ها به شمار می روند. شما می دانید که ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. جای پنجه ای گل آلود ، موی سگ / گربه ، ادرار و مدفوع و…

در صورت همراهی حیوانات خانگی که در خانه خود گشت می زنند ، قسمت های پرتردد فرش های خود را هر سه تا شش ماه یکبار تمیز کنید و یک دستگاه شستشوی فرش متخصص برای شستن آنها در سال استخدام کنید یا به مراکز قالیشویی ببرید.

فرشی که تحت ضمانت است

اگر به تازگی فرشی زیبا و جدید خریداری کرده اید ، احتمالاً با ضمانت همراه است. ضمانت نامه را برای هرگونه دستورالعمل خاص مربوط به نگهداری فرش بررسی کنید. اکثر ضمانت ها می گویند شما باید سالی یکبار توسط یک متخصص حرفه ای فرش خود را تمیز کنید.

 

زمان تمیز کردن فرش ها

 

فرش من کثیف به نظر نمی رسد پس من چکار کنم؟

فرش شما ممکن است کثیف به نظر نرسد ، اما در واقع ، پایه الیاف آن به احتمال زیاد کثیف شده است. فقط با دقت بیشتر طول می کشد تا خاک دیده شود. توجه داشته باشید که هرچه فرش شما بیشتر کثیف شود ، شانس کمتری برای بدست آوردن رنگ و بافت اصلی و اولیه آن دارید.

 

فواید نظافت حرفه ای فرش

ذرات خطرناک از بین می روند

همانطور که قبلاً گفتیم ، فرش شما ممکن است از بیرون تمیز به نظر برسد ، اما در اعماق رشته های آن ، ممکن است ذرات خطرناک در کمین باشد. ما در مورد تکه های غذا ، خاک ، گرد و غبار و حتی شوره و ذرات باقی مانده بدن حیوانات خانگی برای این موضوع صحبت می کنیم.

تمام موارد شرح داده شده می تواند باعث شود که به فرش شما بوی بدی ببخشد و با گذشت زمان کثیف و بی نظم به نظر برسد. اگر این برای قانع کردن شما کافی نباشد ، همان ذرات می توانند میکروب ها و باکتری ها را در خانه شما پخش کنند ، که می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. برای کاهش خطر ، یک روش تمیز کردن را براساس سبک زندگی خانواده خود دنبال کنید. بهترین روش همان شستشوی کامل و تخصصی فرش است.

عمر فرش طولانی می شود

می بینید که هرچه زمان می گذرد ، الیاف فرش شما شروع به جمع آوری چیزهای تند و زننده مانند آلودگی و خاک می کند. این تجمع می تواند بر سیستم تنفسی شما تأثیر بگذارد و هم فرش شما را از بین ببرد. اگر از فرش خود مراقبت نکنید ، گرد و غبار و آلودگی به آرامی باعث کاهش الیاف فرش می شود ، که همانطور که می توانید حدس بزنید به یک فرش آسیب دیده منتهی می شود. برای جلوگیری از این وضعیت ، حداقل سالی یکبار فرش خود را تمیز و تمیز کنید.

فرش ها ظاهر و بویی خوبی خواهند داشت

هرچه زمان بیشتری را برای تمیز کردن فرش های خود صرف کنید ، فرش ظاهر بهتری خواهد داشت. تا آنجا که ممکن است مرتباً آنها را جاروبرقی کنید تا بتوانید از ظاهر خوب آنها تا آنجا که ممکن است لذت ببرید.

به هر حال ، چه کسی فرش خوش بو ، روشن و کرکی را دوست ندارد؟

 

زمان تمیز کردن فرش ها

 

نظافت فرش حرفه ای توسط قالیشویی صفاهان

همانطور که مشاهده می کنید ، نگهداری منظم فرش نقش بسیار مهمی در تأمین سلامت خانه و افراد خانه شما دارد. به خصوص اگر حساسیت دارید.

برای اطمینان از اینکه در یک محیط تمیز و سالم زندگی می کنید ، ما خدمات حرفه ای تمیز کردن و شستشوی فرش را ارائه می دهیم. بسته به نوع فرش شما، روش و مراحل و مواد مورد استفاده برای شستشوی فرش متفاوت خواهد بود. در تمامی مراحل ضمن از بین بردن تمام باکتری های زنده بین فیبرهای فرش، حالت اولیه فرش شما بازیابی خواهد شد.

ما برای شستن فرش های ماشینی از دو روش اتوماتیک و سنتی استفاده می کنیم. در هر دو روش درمانی از پیشرفته ترین  دستگاه های قالیشویی و  بهترین شوینده ها استفاده می شود.

زمان تمیز کردن فرش شماست؟

ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم! برای کسب اطلاعات در مورد گزینه های تمیز کردن فرش ما و آگاهی از چگونگی ترتیب خدمات خود ، قالیشویی اصفهان کلیک کنید.

***

امیدواریم مقاله ما به تمام سوالات شما پاسخ داده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *